Minecraft poate crește nivelul de colaborare, învățare și rezolvarea problemelor? – Da, la școală.
Introducerea unui joc precum Minecraft în școli, i-ar putea deranja pe unii părinți. Sperăm ca atât părinții, cât și educatorii să își facă timp să afle despre modul în care utilizarea Minecraft

Introducerea unui joc precum Minecraft în școli, i-ar putea deranja pe unii părinți.

Sperăm ca atât părinții, cât și educatorii să își facă timp să afle despre modul în care utilizarea Minecraft la școală ar putea fi benefică. În primul rând, părinții și profesorii au dreptul să pună întrebări cu privire la jocurile video, în special mesajele uneori conflictuale cu privire la impactul acestuia. Unii cercetători avertizează cu privire la posibilele impacturi ale expunerii copiilor și tinerilor la violență, sau la problemele legate de dependența de jocuri sau saturația ecranului, în timp ce alții spun că temerile pot fi exagerate și că este o problemă de echilibru. Potențialul scepticism al părinților în ceea ce privește Minecraft este de înțeles, având în vedere imensul său apel în rândul tinerilor. Este unul dintre cele mai populare jocuri video din toate timpurile, cu peste 150 de milioane de copii vândute. Însă, aparent mulți părinți și profesori nu cunosc în mare măsură potențialul educațional enorm al Minecraft. De asemenea, mulți oameni nu știu că Minecraft Education Edition a fost lansat în toamna anului 2016, iar această versiune a prins rapid la școli.

Începând cu 2013, școlile americane și suedeze au integrat sistematic Minecraft Education Edition în școlile lor și este folosit în întreaga lume pentru a preda știința, urbanismul și limbile străine. Lecții educaționale și experiențe ale profesorilor cu Minecraft Education Edition sunt disponibile pe comunitatea profesorilor și site-ul oficial Microsoft Educatie.

Jocuri dedicate procesului de învățare

Atunci de ce tot interesul pentru jocuri video? Există cercetări convingătoare despre beneficiile jocului dedicat procesului de învățare. Cercetătorii tehnologiei educaționale au descoperit că jocurile video captează atenția copiilor și oferă condiții deosebit de favorabile pentru învățare și au arătat efecte pozitive asupra funcționării cognitive, afective și psihomotorii. Când jucătorii sunt angajați pe deplin într-o sarcină de joc, aceștia introduc ceea ce psihologul Mihaly Csikszentmihalyi numește „starea de curgere”, cunoscută și sub denumirea de „zonă”, o stare extrem de favorabilă învățării. În timp ce a deveni profund angrenat în jocuri este uneori descris într-o lumină negativă sau asociat doar cu dependența, de fapt această stare poate fi valorificată pentru a susține sau a avansa obiectivele de învățare. De exemplu, în această stare axată pe sarcini, jucătorii sunt foarte receptivi la învățarea încorporată în scenariul jocului. Creativitatea, implicarea elevilor și colaborarea dintre utilizatori sunt doar câteva dintre aptitudinile despre care se știe că se dezvoltă prin joc. În plus, jocurile video pot ajuta tinerii de astăzi să facă față unei lumi viitoare care necesită din ce în ce mai multă educație digitală. Cu alte cuvinte, vor avea nevoie de abilități din secolul XXI.

Minecraft folosit pentru a preda curricula școlară

O echipă de cercetători din Montreal a adoptat un proiect de cercetare exploratorie pentru a evidenția principalele utilizări ale Minecraft într-un cadru școlar și pentru a identifica orice beneficii ale utilizării Minecraft la școală. Au dezvoltat un program numit Minecraft Master în care elevii trebuiau să îndeplinească mai mult de 40 de sarcini diferite. Sarcinile erau strâns legate de programa școlară; de exemplu, elevii trebuie să creeze o hartă navigabilă, folosind limbajul, matematica și designul spațial, lucru pe care i-am rugat să facă cu Minecraft.

Au format un parteneriat cu o școală din Montréal. Participarea a fost deschisă la 118 elevi de clasa a 3-a și a 6-a la un program de învățământ după școală bazat pe calculatoarele disponibile. Înregistrarea a avut loc în timpul recesiunii, în baza primului venit-primul servit, iar consimțământul părinților a fost obligatoriu. Majoritatea studenților au luat patru blocuri de șase săptămâni de Minecraft în timpul anului școlar (echivalentul a aproximativ șase luni). Cu sprijinul unui facilitator de programe, studenții au lucrat individual și în echipe pentru a construi în mod digital structuri precum case impresionante, un stadion de fotbal, o navă spațială, o cale ferată către Titanic și Titanic-ul în sine. Cercetătorii au participat și la câteva sesiuni. Am studiat principalele impacturi asupra învățării pentru a investiga modul în care intervențiile de învățare gamificată pot crește implicarea elevilor și pot spori învățarea. Au utilizat o combinație de date colectate din sondaje, interviuri, protocoale „gândiți cu voce tare” (unde elevii își exprimă strategiile de rezolvare a problemelor cu voce tare), jurnale, urmărirea progresului studenților și urmele digitale. Utilizarea acestor diferite metode a permis triangularea și validarea substanțială a datelor. Impacturile educaționale pe care le-au găsit au fost încurajatoare. Elevii au arătat o motivație accentuată față de școală, abilități de calcul mai puternice, abilități mai mari de rezolvare a problemelor, abilități extinse de citire și scriere, o dezvoltare în creativitate și autonomie și o colaborare sporită cu colegii de clasă. Rezultatele studiilor efectuate confirmă faptul că Minecraft are o valoare educațională reală. În special, jocul le-a permis elevilor să se implice pe deplin în activități care au fost atât educative, cât și distractive.

Planificat, susținut, cu scop

Cu toate acestea, este important să înțelegem că utilizarea Minecraft în acest contextul a fost planificată, susținută și intenționată. Această structură este crucială pentru o utilizare educațională de succes a jocului. Fără astfel de granițe, elevii ar putea să nu vrea să se oprească din joc și avantajele învățării ar putea fi pierdute. Tehnologiile, jocurile și alte activități „legate de ecran” pot fi o experiență distractivă pentru elevi. Dar este important să echilibrăm timpul ecranului cu alte activități care sunt esențiale pentru dezvoltarea elevilor, cum ar fi jocul activ fizic, cititul, etc. Atât părinții cât și profesorii pot ajuta elevii să găsească acest echilibru lucrând împreună la anumite reguli privind utilizarea tehnologiei. Prin urmare, revine atât părinților, cât și cadrelor didactice să structureze utilizarea jocurilor video, cum ar fi Minecraft, pentru a se asigura elevilor un sprijin adecvat pentru utilizarea tehnologiilor educaționale. O astfel de supraveghere le-ar permite să beneficieze pe deplin de potențialul incredibil al acestui joc.


iTech Academy. Made with love in Romania.

Call Now ButtonContacteaza-ne!